مملكة نونا
اهلا وسهلا بك يا من شرفتنا بدخولك منتدى نونا ونتمنى ان ينول المنتدى اعجابك وان تجد ما تبحث عنه لدينا ونتمنى ايضا انضمامك لمنتدانا المتواضع


مع تحيات ادارة منتدى ....N .... O.... N .... A

مملكة نونا

 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» واحد مش عايز يجوز شوفوا هيقول اييييييييييه
الأربعاء مارس 16, 2011 12:23 pm من طرف جسمى

» لابسة من غير هدوم ـ اضحك مع الشيخ محمود المصرى
الأربعاء مارس 16, 2011 5:53 am من طرف جسمى

» اضحك مع الشيخ محمود المصرى
الأربعاء مارس 16, 2011 5:50 am من طرف جسمى

» كيف تختار زوجتك ؟ اضحك كثيرا مع الشيخ محمود المصرى
الأربعاء مارس 16, 2011 5:46 am من طرف جسمى

» الى جنة الخلد قصة مبكية جدااا للشيخ محمود المصرى
الأربعاء مارس 16, 2011 5:43 am من طرف جسمى

» سؤال من متصلة اصاب الشيخ محمد حسان بالذهول
الأربعاء مارس 16, 2011 5:31 am من طرف جسمى

» تتر برنامج خدعوك فقالوا
الأربعاء مارس 16, 2011 5:22 am من طرف جسمى

» تتر برنامج على باب الجنة
الأربعاء مارس 16, 2011 5:13 am من طرف جسمى

» تتر برنامج فضفضة
الأربعاء مارس 16, 2011 5:00 am من طرف جسمى

» تتر برنامج ليلة فى بيت لنبى
الأربعاء مارس 16, 2011 4:56 am من طرف جسمى

 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث

شاطر | 
 

 انواع البنات ........معلش يا بنات بقى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
NONA&DODA
الادارة العامة
الادارة العامة
avatar

توقيت المنتدى :

عدد المساهمات : 706
تاريخ التسجيل : 03/07/2010
العمر : 28
الموقع : nona29.yoo7.com

مُساهمةموضوع: انواع البنات ........معلش يا بنات بقى    الإثنين أغسطس 30, 2010 2:25 pm

مافيش
صفة بتفضل فى الانسان لكن فيه صفات بتبقى بارزة فى شخصية الانسان أكثر من
غيرها فتصبح ملازمة لهوفى موضوعنا ده صفات موجودة فى كتير من البنات ونبدأ
وربنا يسترها




1 ) الرايقة دى بقى تحب تهتم
اوى بنفسها ومش مهم بقى هيا رايحة فين سوق جامعة زيارة عائلية شوف لو
هتنزل تلف لفة حوالين بيتها تحط كل انواع الميك اب اللى طلعت واللى لسة
بيجربوها على الحيطان







2 ) الدلوعه :الدلع غريزة في
البنت .. يعني البنت لو ماحدش دلعها .. تدلع نفسها عادي ماعندهاش مشاكل
لكن فيه دلع عن دلع يفرق الدلع الطبيعي.. يااااحلو لكن الدلع المصطنع .
بيوجع الكبد والقلب ولين العظام والشلل







3 ) الكدابة :دى الكدب عندها ماشي
معاها زى الحلاوة امبارح جبت حتة عربية وهيا كبيرها ميكروباص مالوش ملامح
من ابو نص جنيه وعليه اقساط كمان بس كله فى الموانى وادينا بنضيع وقتوفيه
بقى رغاية وكدابة الاتنين فى واحدتقولك بقى اسكت مش انا خطبنى الشهر اللى
فات فلان الفلانى اصل وفصل وجمال وحسبو ونسبو يووو مابتفصلشكل ما اروح
مكان الكل بيعجب بيا زى ماتكون مى عز الدين وهيا زنوبة بتاعة الفجل أحلى
منها





4 )العصبيه :فيه نوعية من
البنات تتعصب بسرررررعة .. وما تخليش حد ياعينى فى حاله ولو تقولها اهدى
بس نتفاهم تحدفك باى حاجة وانت وحظك دى لو ناموسة عدت من جنبها هاين عليها
تقولها عديتى ليه من جنبى





5 ) أم لسان طويل :مافيش كلمة
تقولهالها الا ورديت عليك بمليون كلمة يعني تشوف واحد ماشى ف حاله وتقول :
شوفي ده قليل الأدب من الصبح بيعاكسنا ..والواد ياعينى ماعملش حاجة ودى
تقولك لازم أهزئه عشان لو فكر يكلمنىمرجع شامل فى جميع الكلمات التى تم
تداولها والتى سيتم تداولها بالاسواق







6 ) الرغاية :النوعية دى تخلى
الواحد مايستغناش عن النوفالجين هيا الصداع نفسه يعني تقعد تحكى وتحكى
وتبقى امه داعية عليه اللى يحاول يسكتها عشان هتتشعب المواضيع وهتدخل على
اجزاء تانية وتالتة وخامسة ...فالاحسن تسيبها تقول كل اللى نفسها توفيرا
للوق







7 )المسكينه :فيه بنات مساكين
لكن حاليا لا او شبه معدومين .. البنات دول بيرضوا بأي حاجة ..كل شي عندها
اللي تشوفه .. ماتعرفش كلمة لا ...لو سبتها فى شبر ميه تغرق ...






فرفووووووشة:تموت فى الضحك
والفرفشة زى عينيها ... النكد والغم ماتحبش تعرفه .. وتتعب نفسياً لو قعدت
مع ناسدمهم ثقيلوحتى لو كان مامعهاش حد يضحك بتتصرف .. تروح تشوف وشها فى
المرايةتبتسم وتشوفها حلوة طب دى احلى طيب لو يمين شوية تبقى اجمل مع
نفسها بقى





9) المغروورة:يااااا مافيش
أكتر من البنات اللي شايفين روحهم .. بعض البنات ليها حق تشوف نفسها..
تمشى تقول يا ارض انهدى ماعليكى أدى لكن اللي مالهاش حق فيه .. على ايه
شايفة نفسها ... ماعرفش ماتكلمش الناس إلا من فوق ... على ايه ماتفهمش





(10 العنيدة:في بنات راسهم قفل
قفل مش اى كلام يعني إذاعازوا حاجة يعملوها ومايهمهومش حدتتشل انت تموت
تروح فى مصيبة تتحبس تتشنق مش مهم المهم اللى فى دماغها عملته





11 ) ممثلة درجة اولىالفئة دى
ماشيه على المثل اللى بيقول..( كتر الدق يفك اللحام)أو الزن على الودان
أمر من السحر دى خلى بالك منها لو عاوزة حاجة بتاخدها بس مش بالعناد
باللطف والحنية يعني لو عاوزة حاجة تقعد تتلاطف وكلام عمرك ماهتسمعه حتى
فى الافلام الرومانسية لغاية ما تاخد اللى هيا عاوزاه وتلاقى قدامك حاجة
كده تسميها عوضين







12 ) الكريمة:دى بنت عجيبه
مافيش حاجة تطلبها منها الا وف ثانية تلاقي الحاجة دى فى ايديك ولو راحت
اى مكان تخلص كل الفلوس اللى ف شنطتها حتى لو هتصرف فلوسها على غيرها







13 ) غيورة :كل البنات بتغيير
لكن بنسبه تختلف من وحدة للتانية ..بعض البنات تغيير .. بس بيحاولوا يطورا
فى نفسيهم للوصول لنفس مستوى اللي بيغيروا منهم .. ودى غيرة حلوة لكن
البعض الآخر يغييروا ويحقدوا على كل الناس وقبل ماتكون عاوزة تبقى الاولى
عاوزة الباقيين يبقوا رقم اتنين من غير ماتعمل حاجة تخليها تبقى الاولى
اساسا





14) اللفافة:دى لو تجيب سيرة
الخروج لو نايمة تبص تلاقيها مجهزة نفسها على الباب قبل ماتكمل كلامك
ودايما تحب تروح السوق حتى لو مش هتشترى حاجة هوايه عندها







15 ) الطباخة :دايما قاعدة فى
المطبخ تلحوس فى اى حاجة مابتتكلمش الا عن المطبخ والاكل حتى لو بتتكلم فى
التليفون الهدف الرئيسى من المكالمة برنامج طبيخكو عسل وماتروحش عند حد
الا لما تتكلم عن اصناف الاكل المختلف





16)أم دمعة :دى بقى لو قولتلها حتى بخعلى طول تعيط ودمعتها قريبة جداا وممكن تتشل لو فضلت قاعد جنبها





17 ) الغلسة:غلاسة الدنيا اتجمعت فيها احتكرت الغلاسة كلها وقاعدة تفرق الغلاسة على خلق الله كل كلامها غلط غبية تقيلة الدم سخيفة جدا




_________________
[img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nona29.yoo7.com
 
انواع البنات ........معلش يا بنات بقى
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكة نونا :: الفئة الأولى :: نكت وفوازير-
انتقل الى: